Vækst i krisetider


Det er vist ingen hemmelighed, at det har været en hård og ikke mindst usikker tid.

Noget tyder på, at der lidt lys for enden af tunnelen – men der er nok langt til, at det igen bliver normal hverdag – hvad det så er.

Mange virksomheder har været lukket ned – helt eller delvist.

Mange spørgsmål rejser sig – hvordan ser vores marked ud, hvordan er vores egen økonomiske situation, hvad tænker banken om os – hvordan har vores kunder det – hvordan har vores medarbejdere det – hvordan sikrer du, at medarbejderne fortsat er motiverede i en svær tid - hvad forventer alle virksomhedens interessenter – hvilke opgaver skal du prioritere?

Der er sikkert flere – et er dog sikkert – vi kommer ikke tilbage til samme hverdag foreløbig.


Vækst er et resultat af øget fokus på godt samarbejde

Din rolle som virksomhedsejer eller direktør vil være forandret

I Kina siger man, at krise kan betyde to ting – Fare eller muligheder. Nogle vil sige begge dele. Men en ting vil være vigtig – vigtigere end nogen sine – din kommunikation.

Evnen til at kommunikere klart og tydeligt, åbent og ærligt, du skal være synlig, du skal turde kommunikere din usikkerhed, du skal tage aktion og udvise handlekraft - kunne forklare hvad og hvorfor du gør, som du gør.

Måske skal du fortsat udføre distanceledelse, med de udfordringer/muligheder det giver.

Det lyder enkelt, men det er det ikke.

I militær strategi taler man om, at det ikke at handle kan være værre end at tage en forkert beslutning. Altså ikke at handle også er en handling.

Det tror jeg også gælder virksomheder – især i denne situation.

Lad os tage en uforpligtende snak om dine udforinger og muligheder.